Το καλοκαίρι με την έντονη ζέστη και την αυξημένη εφίδρωση, οι ανάγκες του οργανισμού για ενυδάτωση παρουσιάζονται αυξημένες. Η κατάλληλη πρόσληψη υγρών έχει μεγάλη σημασία, διότι ευνοεί τη μνήμη, τη συγκέντρωση και γενικά τη σωστή λειτουργία των νοητικών και κινητικών δεξιοτήτων. Επίσης, συμβάλει στη σωστή πέψη, στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και λειτουργεί ως προστατευτικός παράγοντας απέναντι στη δυσκοιλιότητα, καθώς και στις λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος.

Τα παιδιά είναι πολύ ευαίσθητα στην αφυδάτωση και γι’αυτό, είναι καίριας σημασίας η σωστή ενυδάτωσή τους κατά τους ζεστούς καλοκαιρινούς μήνες. Μωρά τα οποία δεν έχουν ακόμα λάβει στερεές τροφές, δεν χρειάζονται την προσθήκη υγρών διαφορετικών από το γάλα. Το μητρικό ή το ξένο γάλα θα πρέπει να τους προσφέρεται με μεγαλύτερη αφθονία. Μωρά τα οποία λαμβάνουν στερεές τροφές θα πρέπει να τους προσφέρεται νερό σε κάθε γεύμα στερεών τροφών. Για τα μεγαλύτερα παιδιά προτιμήστε τη χορήγηση νερού σε σχέση με τους φρέσκους χυμούς, οι οποίοι πρέπει να είναι ούτως ή άλλως σε μικρές ποσότητες. Απαγορεύονται τα αναψυκτικά, τα οποία είναι πλούσια σε σάκχαρα και συντηρητικά. Καλό είναι επίσης, τους καλοκαιρινούς μήνες να ενισχύσετε και τη λήψη τροφών πλούσιων σε νερό, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά. Επιπλέον, μην ξεχνάτε να σέβεστε την όρεξη του παιδιού σας για φαγητό, η οποία τους καλοκαιρινούς μήνες είναι μειωμένη.
Μία παράμετρος που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, ιδιαίτερα στα μικρότερα παιδιά, για να αξιολογήσετε την κατάσταση ενυδάτωσης, είναι η ποσότητα της ούρησης. Ικανοποιητική ποσότητα ούρησης ισοδυναμεί με καλό επίπεδο ενυδάτωσης. Να γνωρίζετε επίσης, πως όταν ο οργανισμός είναι σωστά ενυδατωμένος, τα ούρα παρουσιάζουν κίτρινο ανοιχτό ή διαυγές χρώμα. Δώστε ακόμα μεγαλύτερη προσοχή στη λήψη υγρών, εάν το παιδί σας παρουσιάζει συμπτώματα γαστρεντερίτιδας. Λάβετε υπόψιν, ότι επειδή ο ιδρώτας εν μέρει εξατμίζεται, η συνολική ποσότητα των απολεσθέντων υγρών δεν διαφαίνεται απόλυτα από το πόσο ιδρωμένη είναι η μπλούζα του παιδιού σας και γι’αυτό, καλό είναι να προσφέρετε υγρά στο παιδί ανά διαστήματα, ακόμα κι όταν σας φαίνεται ότι δεν διψάει. Αυτό τελικά θα επιλέξει την ποσότητα υγρών που επιθυμεί.
Σας παραθέτω ορισμένες χρήσιμες συμβουλές που θα διευκολύνουν τη λήψη υγρών από το παιδί σας. Χρησιμοποιήστε καλαμάκια, εάν το παιδί το βρίσκει πιο διασκεδαστικό, αλλά πετάξτε τα μετά τη χρήση τους. Επίσης, μπορείτε να έχετε διαθέσιμα διαφορετικά ποτήρια, παγουράκια ή μπουκάλια με διάφορα χρώματα και σχέδια που τραβούν την προσοχή του παιδιού.
Το να προσφέρουν οι γονείς νερό στα παιδιά τους βοηθά όχι μόνο στην ενυδάτωσή τους εκείνη τη χρονική στιγμή, αλλά συμβάλλει και στο να εδραιώσουν υγιεινές συνήθειες, που θα χρησιμοποιήσουν και στη μετέπειτα ζωή τους.

Άμεση επικοινωνία        6981 080369

Τελευταία ανάρτηση: