(Δημοσίευση στο Επάγγελμα Γυναίκα, Ιούνιος 2017)

Η Ελλάδα με τον ήλιο και τις διάφανες θάλασσές της αποτελεί μία από τις ομορφότερες χώρες στον κόσμο για τις καλοκαιρινές διακοπές. Το κολύμπι όμως και το παιχνίδι στο θαλασσινό νερό, εκτός από την απόλαυση που μπορεί να προσφέρουν, εγκυμονούν και πολλαπλούς κινδύνους για τους μικρούς μου φίλους. Καλό είναι να γνωρίζετε, ότι ο πνιγμός αποτελεί ένα από τα πρώτα αίτια θανάτου των παιδιών κατά την καλοκαιρινή περίοδο, από τη στιγμή που μπορεί να συμβεί σε λίγα μόνο εκατοστά νερό και σε ελάχιστο χρόνο. Συμπερασματικά, αποτελεί επιτακτική ανάγκη το να μάθουμε στα παιδιά μας να κολυμπούν σωστά από πολύ μικρή ηλικία, αλλά και να τους διδάξουμε το πώς να αποφεύγουν γενικά τους κινδύνους που εγκυμονούν στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Πώς όμως θα εξασφαλίσετε την ασφαλή παραμονή των παιδιών σας στη θάλασσα;

Καταρχάς, επιλέξτε καθαρές θάλασσες –η γαλάζια σημαία πιστοποιεί τις κατάλληλες παραλίες-, ελέγξτε προσεκτικά ότι δεν κυκλοφορούν τσούχτρες, μέδουσες ή αχινοί και έχετε διαθέσιμα τα κατάλληλα Ομοιοπαθητικά φάρμακα για τα επείγοντα περιστατικά. Γενικά, αποφεύγετε το κολύμπι σε πολύ ταραγμένη θάλασσα ή σε περιοχές όπου επικρατούν δυνατά θαλάσσια ρεύματα και δώστε ιδιαίτερη σημασία στην επιτήρηση των παιδιών, εάν η θάλασσα έχει βράχια, διότι ένα δυνατό κύμα μπορεί να τα παρασύρει προς τα εκεί και να τα τραυματίσει. Ο χρυσός κανόνας βέβαια της ασφαλούς παραμονής των παιδιών στη θάλασσα είναι να μην τα αφήνετε ποτέ χωρίς επίβλεψη, ακόμα και αν ξέρουν κολύμπι. Σε παιδιά που δεν γνωρίζουν να κολυμπούν χρησιμοποιήστε εξοπλισμό σε φουσκωτά αντικείμενα, όπως πχ μπρατσάκια και σωσίβια, κατάλληλα σε μέγεθος και σωστά τοποθετημένα. Επίσης, καλό είναι να αποφεύγονται επικίνδυνα παιχνίδια στο νερό, όπως π.χ. κρατήματα αναπνοής. Επιπλέον, τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να κάνουν βουτιές, μόνο εφόσον βεβαιωθούν ότι τα νερά είναι βαθιά και δεν υπάρχουν εμπόδια.
Σημαντικό είναι επίσης, τα παιδιά να μην κολυμπούν με γεμάτο στομάχι. Συγκεκριμένα, καλό είναι να έχουν περάσει τουλάχιστον 2 ώρες από το τελευταίο κύριο γεύμα. Επιπλέον, λάβετε υπόψη, ότι το παιχνίδι στην παραλία και το κολύμπι απαιτούν ενέργεια, γι’αυτό φροντίστε να έχετε πάντα διαθέσιμο νερό και ένα σνάκ (π.χ. ένα φρούτο), για την ενυδάτωση και την παροχή ενέργειας στο μικρό σας. Ακολουθώντας πιστά τις παραπάνω συστάσεις, το παιδάκι σας το καλοκαίρι θα εξελιχθεί στο πιο τσαχπίνικο ψαράκι!!!

Άμεση επικοινωνία        6981 080369

Τελευταία ανάρτηση: